Novinky

Ako by mali vyzerať zdravé raňajky?

Takéto raňajky dodajú energiu, ale aj ďalšie pre telo dôležité živiny. Celozrnný chlieb obsahuje vlákninu a sacharidy, kvalitná šunka alebo syr obsahujú plnohodnotné bielkoviny, syr aj vápnik, rastlinná nátierka obsahuje dobré tuky, z ktorých niektoré sú esenciálne, zelenina obsahuje vlákninu, vitamíny a minerálne látky. Tým, ktorí raňajky vynechávajú či uprednostňujú iné druhy raňajok

Čím viac chlorofylu, tým zdravší človek

Píše o nej autorka známych bestsellerov o surovej strave, Victoria Boutenko, vo svojej knihe Zelená pre život. Objasňuje, že chlorofyl je rovnako dôležitý ako slnečné svetlo. Tak, ako bez slnečného svetla nie je možný život, nie je možný ani bez chlorofylu. „Konzumovanie veľkého množstva chlorofylu je ako okúpanie našich vnútorných orgánov v slnečnom svetle. Molekula chlorofylu sa pozoruhodne podobá molekule ľudskej krvi.

Kvasená a kyslá kapusta je zdravšia ako jej surová sestra

Významným zdrojom kvasenia sú laktobacily, ktoré dokončia fermentáciu cukrov na organické kyseliny. Ako výsledný efekt vznikne kyslá chuť kapusty, čo sa chemicky prejaví vysokým stupňom kyslosti a nízkym pH. Tento proces opísal známy odborník na výživu a gastroenterológ, MUDr. Peter Minárik. Presviedča, že kvasená a kyslá kapusta je ešte zdravšia ako jej surová sestra.